woensdag 21 augustus 2013

nog 5 dagen

Ik ben blij! De scholen gaan volgende week beginnen! Dat zal je vast niet vaak gehoord hebben van een jongere, wel van mij. Na 2 jaar noodgedwongen thuiszitten mag ik eindelijk weer naar school. Ik heb een paar toetsen gemaakt om te kijken hoe ik ervoor stond, alle stof daarvoor zelf thuis ingehaald. Ik wilde geen hulp. Ik moet het ook alleen kunnen, net als vroeger, anders weet je toch niet of je het aankan? Nou, met mijn geheugen gaat het al stukken beter. Ik had goede cijfers, en mag nu zelfs over naar de volgende klas :)

Ik ken de mensen in mijn klas alleen nog niet. Zij mij ook niet trouwens. Ze zullen hoogstens denken 'dat ene meisje dat op onze klassenlijst staat maar er nooit is en van wie ik geen idee heb hoe ze eruit ziet'. Ik ben benieuwd. Ik vind het spannend, maar ook leuk om nieuwe vrienden te gaan maken. Hopen dat het goed uitpakt, omdat ik nog maar zo weinig naar school kan. Toch heb ik er zin in. Eindelijk weer iets normaals.

Afgelopen maandag zijn we even de stad in gegaan, en ben ik zowaar bij de zgn. 'schoolcampus' geweest. Ik kan slecht tegen drukte en lawaai, maar het deed me goed. Het bevestigt dat ik er weer normaal uit zie. Ik zit niet meer in een rolstoel, schok niet meer met mijn armen en benen, en ik kan weer praten. Dat ik wat langzamer loop valt niet op, iedereen schuifelt daar aan de rollen kaftpapier, zwartroze agenda's en stapels felgekleurde schriften voorbij. En nee, ik heb geen zwartroze agenda gekocht, wel een stapeltje oranje schriften. Die liggen nu vooraan in mijn kast, een bewijs dat ik ook bij de schoolcampus ben geweest. Daarnaast mijn schoolboeken, die een jaar geleden zijn gekaft, maar nog steeds ongebruikt. Daar komt dit jaar verandering in, en hoe.

Ik houd jullie op de hoogte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten