woensdag 30 oktober 2013

Hoe nu verder?

Een belangrijke dag vandaag, ik had een afspraak met mijn behandelend arts. We hebben hem de oren van zijn hoofd gevraagd. Het belangrijkste: hoe lang moet ik nog doorgaan met antibiotica, en hoe zijn de vooruitzichten op herstel?

De conclusie is, dat ik voorlopig door moet gaan met antibiotica. Heftig! Ik slik het al bijna een jaar, en weet dat het eigenlijk niet goed voor je lichaam is. Maar ik ben ook ontzettend blij met de antibiotica, zonder was ik er misschien niet meer geweest… Het is kiezen tussen twee kwaden. Maar gelukkig doet de antibiotica voorlopig meer goed dan kwaad. Wel neem ik probiotica en vitaminesupplementen ter ondersteuning van de darmflora. Ik moet doorgaan met antibiotica, omdat ik nog steeds (langzaam) verbetering merk met de huidige medicijnen. Pas als die vooruitgang stagneert, of ik achteruit ga, moeten we het behandelschema gaan veranderen. Ik ben blij nu weer enige zekerheid te hebben.

Over de vooruitzichten kon hij niets zeggen. Wel begrijpelijk. Of het beter zal gaan met mijn vergeetachtigheid moeten we ook maar afwachten. Tenminste, laten we het actief afwachten noemen. Ik probeer er natuurlijk wel wat aan te doen, spelletjes om je geheugen te trainen en schoolwerk leren. Misschien is mijn geheugen wel een beetje vergeten, hoe je moet leren. Dan moet ik er gewoon weer aan wennen, en zo hard mogelijk mijn best doen. Met de inzet komt het wel goed, nu moet alleen mijn lichaam nog meewerken.

Misschien niet heel interessant, maar ik heb gemerkt ontzettend slecht te zijn in sudoku’s. Twee jaar geleden kon ik dat nog heel goed. Ik vond het verschil wel opvallend, daarom probeer ik er zo af en toe eentje te maken. Ik heb tot nu toe nog geen enkele opgelost, hopelijk gaat dat binnenkort veranderen! 




1 opmerking: